Alla inlägg under februari 2010

Av Inger - 22 februari 2010 09:20

 

Alla talar om vädret men ingen gör något åt det.

 

 

  

Av Inger - 22 februari 2010 08:44

Hej igen!


Det går en tid mellan inläggen tyvärr, min avsikt är ju att jag ska försöka skriva varje dag. Men det går inte att hålla alltid men jag kommer nog snart igång.

Att det dragit ut på tiden denna gången beror på att jag varit sjuk :(, först fick jag maginfluensa och direkt efter det så blev jag genomförkyld. Och nu har jag problem till och från med min fibromyalgi, vädret och kylan gör så att det är jobbigt och jag har mer värk under den här tiden. Fördelen (man ska alltid tänka positivt i alla situationer) är ju att vi inte behövre titta på väderrapporterna på tv eller på nätet, jag kan tala om när det blir omslag i vädret redan två dagar innan. ;).


Det var väldigt vad snö vi har fått det tar ju aldrig slut, men igår hade vi ju en vilodag från snöandet men i em ska det ju komma igen pust. Kallt har vi det här idag på morgonen med -20gr brrr.

Denna veckan är bonusbarnen här, de kom i onsdags på februarilovet. Så nu är det fullt hus och även Erica har kommit hit hon kom igår. Det är jätteroligt när så många är här.

Min yngsta dotter Cia ska åka till Thailand den 14/3 och hon ska resa HELT SJÄLV, men har en kompis som möter henne där. När hon åker till Thailand så mellanlandar hon i Kina och ska byta plan där, och hemresan( hon åker även själv då )då är det mellanlandning och byte av plan i Moskva. Hon ska vara i Thailand i 3 veckor. Ni förstår en mammas oro, men det kommer nog att gå bra.

Barnen är ju alltid små in ens egna ögon, men hon blir ju faktiskt 28 år i år så hon fixar detta

Ha det gott alla

Vi ses snart igen.(om jag sköter mig haha)


Av Inger - 3 februari 2010 19:30

 

 

Livslust är att alltid ha kommande projekt i ögonvrån.

 

 

  

Av Inger - 3 februari 2010 18:52

Vad det har snöat i mängder. I morse var det inte plogat så det var inte lätt att ta sig fram på vägarna här. Men nu har det blivit plogat och det ligger jättehögar runt omkring. Jag gillar ju snö och vinter men nu börjar jag faktiskt att tröttna, det har hållt på alldeles för länge nu. Men det lär väl komma mer kan jag tänka mig.

Hundarna gillar det iallafall, de tycker det är jätteroligt att springa i snön.

Nu har jag börjat på något som heter arbetslivsresurs i Ulricehamn, vi får se vad det kan bli med detta. I 8 veckor ska jag vara där tisd o torsd. men roligt är det och jättetrevliga människor. Vi är ca 8 st som samlas varje gång.


Vi har införskaffat oss en crosstrainer. Nu ska det bli träna av  .

Beach 2010 nästa!!!! haha vi får väl se hur vi lyckas, än så länge är det bara pojkarna som har hållt på med den.Men jag tänkte börja ikväll så hör ni inte mig på ett tag så vet ni vad som har hänt  jag har TRÄNINGSVÄRK och kan inte röra mig och kan inte ta mig fram till datorn. :)


Ha det nu bra alla i snön och vinterkylan  


Ovido - Quiz & Flashcards