Direktlänk till inlägg 10 januari 2012

Här igen !

Av Inger - 10 januari 2012 21:31

Hej alla !

Nu är jag här igen efter ett jättelångt uppehåll. Men det ska bli ändring på detta nu.


Jag hoppas ni alla har haft en underbar jul och en fin nyår. Här har vi haft full rulle och både pojkarna och min yngsta dotter med sambo och hans syster, och mamma och sist men inte minst, mammans lille hund kallad för Moppe var här på julafton och sov över till juldagen. På juldagen på em kom min äldsta dotter med sambo och makens näst äldsta dotter så det var fullt hus.

På nyårsafton var maken och jag ensamma med pojkarna hemma och bara tog det lugnt och det var jätteskönt.


Idag så började jag min praktik på ett äldreboende. Jag har fått en utbildning betald via arbetsförmedlingen på Lernia i Borås till undersköterska. Den börjar med 10v praktik och sedan blir det skolbänken nonstop och inga lov eller något sådant förutom 2v ledigt på sommaren. Utbildningen är klar till våren 2013. Ev så kommer det att vara mer praktik i de olika ämnena, men vi får se.

Jag ser verkligen fram emot detta, det ska bli så roligt.

Men idag är jag lite trött efter första dagen på praktiken men det går över när man har kommit in i det mera.


Nu får ni alla ha en trevlig fortsättnin på kvällen.


Fotot idag är på våra pojkar min son och bonussönerna, när de fick den stora godisskålen på Nyårsafton, och lyckan var total :)



 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Inger - 12 februari 2014 23:33

  Öst , väst hemma bäst    

Av Inger - 12 februari 2014 23:18

  Nu är jag tillbaka igen i mitt älskade Göteborg , jag har ju bott utanför Borås i ca 7 år men har nu skilt mig och flyttat tillbaka till hemstaden igen. Det är skönt att vara tillbaka och bo nära mina vuxna döttrar ,svåger och barnbarn igen och...

Av Inger - 21 september 2012 16:15


  Barn är jordens levande blommor    

Av Inger - 21 september 2012 16:02


Nu är jag här igen efter nästan ett helt år, det är jättedåligt av mig men det har varit så mycket annat och sedan har jag helt glömt av att blogga. Det ska det bli ändring på. Sedan jag var här sist så har jag börjat studera och läser till undersk...

Av Inger - 12 januari 2012 21:39

  Trötthet är den bästa huvudkudden.      

Ovido - Quiz & Flashcards